maandag 13 april 2009

Dag Annie

Best raar als je ineens hoort dat je oude huis is opgeblazen!!
In 1998 ben ik in Leeuwarden gaan wonen. Op kamers, 19 jaar oud, alleen, net terug uit Mexico, in Leeuwarden, op de Annie Westlandstraat 40-1. Er is eigenlijk altijd al sprake geweest dat de flat gesloopt zou worden, maar definitieve plannen zijn er in mijn tijd nooit gekomen. Wel is de Jan Evenhuis destijds gesloopt, maar de Annie bleef staan. Tot van de week dus. Ze hebben de Annie gesloopt. En eerlijk is eerlijk, ik word er wel een beetje sentimenteel van.

Mijn eerste eigen "huisje". De buurman (Sicco) die op de 1e dag daar vroeg of ik de dag ervoor ook het lijk had zien liggen onder het balkon, het "samenwonen" met Ines (en Steven) en Bianca, Met Samir, met Anjo, met Marije en niet te vergeten met Niels. Al was dat laatste iets wat ik net zo lief niet gedaan zou hebben. Mijn huisje, waar ik de muren steeds weer in een andere kleur had, waar Samir als de dood was voor Bart, waar ik de ruzies tussen I en S meebeleefde, op de ratten van Bianca heb gepast, waar Marije en ik voor een nieuwe look van de keuken gingen, waar Sicco "onderweg" van Abel net niet hard genoeg draaide, waar ik oud en nieuw met Bart en Adriaan vierde en vanaf Biance d'r kamer een perfect uitzicht had op alle vuurwerk en ga zo nog maar even door.

De Annie is gesloopt. Dag Annie!

PS voor de nieuwsgierigen onder ons, ik woonde in het gedeelte dat als laatste naar beneden ging

2 opmerkingen:

Smitsky zei

Ze zullen wel gedacht hebben, laten we die van Carooltje maar tot het laatst bewaren ;)

Snap wel dat het je wat doet.

Simone zei

Lijkt me inderdaad wel vreemd. Ze zeggen hier ook al jaren dat het afgebroken wordt, maar nu gaan ze toch weer van binnen renoveren. Althans einde van het jaar dubbele beglazing en cv.

zal het ook vreemd vinden als toch uiteindelijk je eerste huisje niet meer zal bestaan.

Dag annie!