dinsdag 12 mei 2009

tsja

Een man in een heteluchtballon realiseerde zich dat hij verdwaald was.
Hij liet de ballon dalen en zag beneden een vrouw. Hij ging nog wat lager vliegen en riep: "Neem mij niet kwalijk, maar kunt u mij helpen? Ik beloofde een vriend dat ik hem een uur geleden zou ontmoeten, maar ik weet niet waar ik ben"
De vrouw beneden antwoordde: "U bevindt zich in een heteluchtballon, ongeveer 10 meter boven de grond. U zweeft tussen 40 en 41 graden noorderbreedte en tussen 59 en 60 graden westerlengte."
"U bent zeker technicus," zei de ballonvaarder.
"Inderdaad", antwoordde de vrouw, "hoe weet u dat?"
"Nu", antwoordde de ballonvaarder, "alles wat u zei is technisch gezien juist, maar ik heb geen idee wat ik met uw informatie moet, en feitelijk ben ik nog steeds verdwaald. Eerlijk gezegd hebt u me niet erg geholpen."
De vrouw op de grond antwoordde:" U bent vast een manager."
"Inderdaad", antwoordde de ballonvaarder, "hoe weet u dat?"
"Nu", antwoordde de vrouw, "u weet niet waar u bent of waar u heen gaat. U bent gestegen tot waar u bent dankzij een grote hoeveelheid hete lucht. U hebt een belofte gedaan, u hebt geen idee hoe u die belofte moet nakomen en u verwacht van mensen lager dan u zelf dat ze uw problemen oplossen. U bevindt zich nog in precies dezelfde positie als waarin u zich bevond voordat wij elkaar ontmoetten, maar nu is dat op een of andere manier mijn schuld."

Geen opmerkingen: