dinsdag 30 juni 2020

Argi+



Wie mij op Facebook of Instagram volgt heeft dit product al een paar keer voorbij zien komen. Argi+. en ik moet eerlijk zeggen, dit product heeft voor mij al een hoop veranderd. Het heeft me extra mogelijkheden gegeven op een gezondere leefstijl. Hoe? Eigenlijk kinderlijk eenvoudig. 

In september 2018 ging ik tijdens de voorbereidingen van de SamenLoop voor Hoop in Lelystad tot driemaal toe finaal door mijn rug. Ik kon gewoon niet meer op mijn benen blijven staan. Dus het bewuste weekend heb ik plat gelegen en is bijna alles aan mij voorbij gegaan. Dit weekend werd gevolgd door weken en maanden van pijn, onrust, onderzoeken, scans, artsenbezoekjes, etc. Er was van alles mis, maar het heeft heel lang geduurd voor er ook iets was waardoor ik weer meer kon dan alleen maar op de bank hangen. Zelfs schijnbaar eenvoudige dingen, zorgde voor slapeloze nachten van de pijn. En hoewel ik heel goed weet dat bewegen/sporten goed is voor je lichaam, zat dat er voor mij echt niet meer in. Sporten stond gelijk aan pijnlijden. Aan slapeloze nachten en aan weer aan de zware pijntillers moeten. 

Inmiddels gaat het gelukkig een stuk beter als vorig jaar. Met dank aan een geduldige man, een geweldige oefentherapeut en aan mijn revalidatiearts, kan ik me nu iets beter redden de dag door. Maar dat sporten....

Ik kon de spierpijn die gepaard gaat met een goede training niet hebben naast de dagelijkse dosis pijn, die er nog steeds is. Tot ik Argi+ ontdekte. (Bart gebruikt dit inmiddels als ruim een jaar, ik ben wat trager van begrip zo af en toe). 

In Argi+ zit Arginine (waar zou de naam nou toch vandaan komen??)
Een gustig effect hiervan is dat het de bloedvaten verwijdt waardoor de voedingsstoffen beter bij mijn spiercellen komen. En hierdoor verzuren ze minder. 

Klinkt leuk, maar houdt dan nou in? Nou in mijn geval houdt dat in dat ik, als ik de dag voor het sporten een Argi+ stick neem en één tijdens het sporten, dan ervaar ik de dag erna nauwelijks spierpijn. En dus is het voor mij mogelijk om te sporten. Ben ik toch iets te fanatiek geweest en heb ik de dag erna milde spierpijn klachten, dan neem ik nog een Argi+ stick en dan is het vrij snel over. 

Argi+ is een stick (poeder) die je oplost in water. En het drinkt weg als een glas bosvruchten ranja. Goed te doen en door die 2 glazen per week (ik sport 1x per week) gaan er weer een paar deuren voor me open. 

In een zak Argi+ zitten 30 sticks. Een zak kost 70,-. Daardoor komen de kosten voor mij (bij een gebruik van 2 sticks voor 1 training ) op ongeveer €4.60. En persoonlijk is het mijn iedere cent daarvan waard. 

Wil je meer weten over Argi+? Neem gerust contact met me op. En bestellen kan ook altijd via mij. 


Geen opmerkingen: