zondag 28 november 2010

over verkeersborden, mannen in pak en roofvogels.

en dat allemaal om 2 uur 's nachts.
Na een geslaagd feestje in Twente, reed ik vannacht rond 2 uur in mijn autootje van Swifterbant naar huis. Onderweg viel het me ineens op dat er tussen de ketelbrug en de afslag Emmeloord- de Munt ineens minimaal 4 borden bij zijn gekomen langs de weg. Heel apart, zomaar uit de lucht gevallen denk ik. We hebben ineens knooppunt Emmeloord, een bord dat het nog 102 km is naar Groningen en zo nog 2 andere. Ze zijn te herkennen aan een geribbelde achterkant. heeeeel apart. Vond het net zo lekker rustig zonder al die ongein langs de weg.

Nadat ik de afslag had genomen, kwam ik een man in pak tegen. Zo'n grijze, met van die nette schoenen eronder. Hardlopend over de weg........Bleek een mannetje te zijn van Koopman die de wegwijs borden aan het ophalen was. Heel logsich om 2 uur 's nachts................

En ik weet ook waarom er zoveel roofvogels doodgereden worden. Zodra de nacht is gekomen, vliegen die dingen ineens laag over. EN zonder verlichting. Dat kun je toch nooit zien aankomen......

Zoveel ervaring midden in de nacht. Blij dat ik thuis mijn bedje inkon.

4 opmerkingen:

Blondie Power zei

die borden van knooppunt emmeloord, die staan er zeker als sinds 10 aug. Die hardloper in zijn pak, wat een debiel! Ik had gedacht; morgen weer een dag! Die roofvogels.. ja wat een onnozele beesten hé? Laat ze zo'n helmpje nemen met zo'n lampje bovenop..

Zustertjen zei

je moet ook niet zo vroeg op pad gaan, gek!

Blondie Power zei

RECTIFICATIE!!!

je hebt gelijk.. vanaf de Ketelbrug staan voor Emmeloord idd een paar nieuwe borden...

Smitsky zei

Vast een Pool, die man in pak....off had hij een zeis bij zich..nee toch?