zondag 1 december 2013

December's Daily mail

Vandaag is al weer het begin van de laatste maand van het jaar. Wat vliegt de tijd voorbij.
Er is al weer bijna een heel jaar voorbij waarin veel gebeurd is. Praktische dingen, emotionele dingen.
We hebben dingen weggedaan, dingen vervangen, nieuwe dingen gekocht. Er zijn mensen in ons leven bijgekomen, er zijn mensen uit ons leven weggegaan. De afgelopen 11 maanden waren zo gezegd 'veranderlijk'. Benieuwd wat de laatste maand van het jaar ons gaat brengen.

Ik ga mijn best doen om deze maand iedere dag een kleine blog te plaatsen. Waarover? Nog geen idee. Gewoon de kleine dagelijkse bezigheden, de kleine geneugten van het leven. Soms misschien alleen een plaatje van iets wat me bezighoudt, soms misschien een klein verhaaltje. Eens kijken of het lukt.

Ik hoop dat voor iedereen december een mooie maand mag worden. Voor mij is de maand in ieder geval goed begonnen. Vanochtend eindelijk weer wat minder last van mijn rug (daar word ik blij van!!), vanmiddag gezellig met mijn lieve tante naar het theater geweest (aanleiding was minder, moeders is ziek), en wat is dat leuk, om zo maar even gezellig samen bij te kletsen. Vanavond mocht ik de rol van hulp Sinterklaas op me nemen en een paar mensen blij maken. En dat doe ik graag.

Vandaag sluit ik af met zoals ze dat vanmiddag al zeiden: Het mooiste nummer dat Schubert nooit geschreven heeft: (Maar Reinhard Mey wel)

"Gute Nacht, Freunde, es wird Zeit für mich zu gehen
Was ich noch zu sagen hätte, dauert eine Zigarette und ein letztes Glas im Stehen."

Geen opmerkingen: