vrijdag 6 december 2013

Nelson Mandela




In juli van dit jaar, plaatste ik op mijn blog al een tekst over loslaten van Nelson Mandela. 
En nu moet de wereld Nelson Mandela loslaten. Vanochtend klonk uit de radio "Free.. Nelson Mandela!", maar meneer Mandela is nu pas echt vrij. 

Veel mensen rouwen om hem, veel mensen vieren zijn leven. 
Veel mensen vragen zich af wat er nu met Zuid Afrika moet gebeuren. 
Ik hoop dat ze zijn ideeën eren. Dat ze zijn waarden hanteren. 
Ik hoop dat de wereld wat geleerd heeft van meneer Mandela. 

Leef! Laat je niet klein krijgen! Als je iets echt graag wilt, ga er dan voor!
Je gedachten zijn van jou! Vergeef! al kun je niet vergeten. 
Respecteer elkaar, ondanks huidskleur, geloof, herkomst. 

Laat iedereen zijn wie hij of zij is. 
Laat los!

Rust zacht meneer Mandela. Ik denk niet dat men u ooit zal vergeten. 

Geen opmerkingen: