donderdag 5 april 2018

Echt Hema

Ik heb vanochtend een afspraak, maar ben een uurtje te vroeg. Dom, maar geen probleem. Ik ga even ontbijten bij de Hema. Het is nog vroeg, maar wel druk in de koffiehoek. Verschillende stelletjes, vriendinnen of zussen en recht voor me de stamtafel. Zes personen. Opa en oma, vader en moeder en zoonlief, ik denk een jaar of 16 EN de hond. Die heeft een eigen stoel waar keurig zijn mandje op staat. Het is een gewone doordeweekse donderdag,  dus ik vraag me enigzins af of ze dit iedere ochtend doen.

Dat ik niet het gewone ontbijt bestel maar een broodje gezond is wel eens beetje raar. Een dame in de koffiehoek die met haar man aan het ontbijten is kijkt bijna iedere hap uit de mond. Ik word vrijuit aangestaard. Even later begint ze een gesprek met het echtpaar aan de tafel naast haar. Duidelijk bekende. En alles in het straf Fries. Nu is mijn Fries niet al te best, maar ik hoor wel dat het gesprek er over gaat of ze naar de voorstelling van Bassie en Adriaan of Buurman en Buurman gaan. Let wel, beide echtparen zijn zestiger.

Ik weet niet welke extra ingrediƫnten er in mijn appel, banaan, mango smoothie zit, maar dit beloofd een bijzondere dag te worden.

Geen opmerkingen: