woensdag 7 november 2007

Oprah


Als er één vrouw is waar ik bewondering voor heb, dan is het wel Oprah Winfrey.

Eindeloos kan ik genieten van haar shows, haar tijdschrift en haar internet site.


Iedere keer weer vind ik er items die interessant zijn en waar ik van denk; "dat zou ik ook eens moeten doen". Waarom doe ik het dan nooit??


Als je de wijze raad van Oprah en haar medewerkers moet geloven, kun je alles bereiken wat je wilt, als je het ook maar echt wilt en bereid bent er wat voor te doen. Toch kan ik me er maar niet toe aanzetten om die knop eens op te gooien, de mouwen op te stropen en ook echt wat te gaan doen. Ik ben kennelijk het type vrouw die die ene stap niet neemt en dus haar hele leven zich blijft afvragen hoe het zou zijn als....


Wil ik dat? NEE!! En dus zal ik ook daadwerkelijk wat moeten gaan doen. Een aantal doelstelling voor mezelf op poten zetten en daar ook naar gaan leven.

Blijft de vraag, begin ik met kleine stapjes, of gaan we gelijk voor de grote stappen?

* nog 30 kilo er af (of toch eerst 10 er af voor de bruiloft??)

* binnen 1 1/2 jaar alles financieel op orde hebben en eens gaan sparen (of eerst afwachten hoe ik me door de decembermaand heen red? )

* Het huis verbouwen (of toch eerst alles maar eens opruimen en opknappen?)

Ik denk er nog even over na. Maar niet te lang, dan gebeurd er weer niets.

Voor 1 december heb ik beslist en dan ga ik er ook voor.

Met alle goede adviezen van Oprah, moet het toch lukken de touwtjes in eigen hand te nemen EN te houden.

1 opmerking:

Smitsky zei

Oprah kijk ik regelmatig naar, maar soms vind ik het net even te worden.. Het moeten, wat moet ik.

Niks toch, gewoon lekker je eigen gang gaan. Respect voor een ander en de lat niet te hoog leggen.

Wat vandaag niet lukt, kan morgen ook nog wel. En anders maar niet, toch?