zondag 8 februari 2009

Over soep, ziek zijn en andere zaken


Al een paar dagen ben ik niet fit. Niet fit wil zeggen dat de wc momenteel mijn beste vriend is en ik zo min mogelijk de deur uit ga en mijn maag continue borrelt en rommelt en weet ik veel wat meer. Griep is de conclusie van menigeen om me heen. "Vooral goed uitzieken anders loop je er alleen maar veel langer mee" is het advies. Nou lekker dan. Daar ging mijn bakkie thee bij vriendin R., mijn bezoekje aan Kamperland en Roosendaal, mijn borrel bij de buuf en ga zo maar door. Niet echt gezellig dus. Zelfs op de Rode Zee is mijn "toestand"bekend en manlief heeft me deze week dan ook al meerdere malen gebeld om te horen hoe het er mee staat. Sorry lief, de wc pot staat nog steeds op #1). Vandaag ging de telefoon (en daarna de achterdeur). Het was de buuf. Ze kwam even een pannetje met soep brengen. Zo lief. En heerlijk als er niemand in huis is, er toch nog gewoon voor je gezorgd wordt terwijl je zelf niet veel meer doet dan op de bank hangen, je zelf in de weg zitten, en tijdschriften doorbladerd.

Morgen moet het er maar weer van komen. Even met de neus buiten de deur, theeleuten in Lelystad en dan gelijk het nodige maar eens wegbrengen. (Langs t Goed, langs t oud papier, langs de supermarkt, langs oud collega W, oh en langs m'n moeder, want mijn laarzen zijn terug van de schoenmaker). Morgenavond denk ik weer enigzins gevloerd, maar he je moet wat nietwaar.
PS Duizend schitterende zonnen is nog niet ver gevorderd. 't kan me nog niet echt boeien. Hoop dat dat nog komt

1 opmerking:

daydreamer zei

Het heerst wel inderdaad. Ik voel me ook al niet toppie en zo ook de rest van mijn familie. Zorg goed voor jezelf! Dan komt het wel goed...