maandag 11 januari 2010

Lantefanteren


Hoera, het mag weer! Wat? Lantefanteren.

Allereerst al weer zo’n heerlijk woord. Lan-te-fan-te-ren! Gewoon niets doen, maar dan wel bewust niets doen.

Je hebt er tegenwoordig zelfs workshops voor. In een tijdschrift lees is dat er de mogelijkheid is om een dag lang een cursus lantefanteren te doen. De dag duurt van 10.00-16.00 en is inclusief koffie (thee mag vast ook) met verse appeltaart en een goed verzorgde lunch. (Maar als je zo’n dag gaat lantefanteren en je moet vanalles doen, in hoeverre is het dan nog lantefanteren?)

Ik ben er goed in. Dat lantefanteren. Ze geven in het tijdschrift een aantal voorbeelden en ik kan me in de meeste gewoon erg goed vinden;

* Uitgebreid in bad gaan (die heb ik niet, maar 3x langer dan normaal onder de douche staan is vast een goed alternatief)
* Poppetjes tekenen (poppetje, symetrische figuurtjes, noem maar op. Het schijnt dat je daar trouwens ook weer een hoop van kunt leren over jezelf)
* Een huisdier aaien (daar is Hauke het helemaal mee eens, die gaat er helemaal in op. Het is trouwens één van de dingen waar ik bijna standaard mijn dag mee begin. Als ik wakker word, komt Hauke naar me toe en zijn er 2 a 3 minuten even helemaal voor haar. Heerlijk voor haar en lekker wakker worden voor mij)

Ach en zo zijn er nog vele andere mogelijkheden om te lantefanteren, in de openhaard staren, met een boekje op de bank, genieten van een heerlijke kop thee, etc. En nu blijkt uit onderzoek nog dat het goed voor je is ook. Nou ik vind het prima. Laat mij lekker doen waar ik goed ik ben.

Ik ga lantefanteren.

3 opmerkingen:

Smitsky zei

Volgens mij was het de Margriet, heb ik het in gelezen, toen ik op de bank lag te lantefanteren. Lekker he?

AlfanDeek zei

Niet teveel van dat soort boekjes lezen, komt niks goeds van.
Nee hoor, genieten hoort ook bij het leven.

paulien zei

Hoi On the Run

Heerlijk dat lantefanteren, ik weet er alles van, zeker nu ik zwanger ben gaat me dit extra goed af ;)
Ik heb eigenlijk een vraag die helemaal niet over je stukje gaat maar om je lollifanten plaatje er boven. Ik heb heel internet afgezocht naar dat plaatje in een groter formaat. Maar hij is nergens te vinden. We willen hem namelijk gaan gebruiken voor ons baby'tje maar daarvoor is hij net te klein. hoe kom jij er aan en heb je hem toevallig ook in groter formaat?? Je zou ons er echt super blij mee maken!!

Bedankt, paulien