zaterdag 22 maart 2008

Hello and Goodbye - wasperikelen


Hebben jullie dat nou ook wel eens; Je staat 's ochtends op en trekt TWEE sokken aan.
De hele dag heb je TWEE sokken aan je voeten. 's avonds voor het slapen gaan, trek je TWEE sokken uit en gooit TWEE sokken in de wasmand.

Ergens tussen dat moment en het moment dat je de was op gaat vouwen (uiteraard nadat je de was gewassen hebt) is er ineens één sok compleet van de aardbodem verdwenen. Er komt gewoon maar één sok uit de was. Ik snap er niets van. Heb mijn wasmachine en droger al eens beschuldigd van het stiekem oppeuzelen van mijn sokken, maar helaas, ook daar waren ze niet in terug te vinden. Mijn sokken zijn gewoon verdwenen. Ik heb van de week 6 eenzame (verschillende) sokken in de kliko gegooit. Arme sokken. Eerst word je, zomaar ineens, verlaten door je eeneiïge tweeling sok en dan word je daarna ook nog zomaar eens weg gegooid. Ik weet het. De wereld is hard als je een sok bent. Maar ik snap nog steeds niet waar de rest gebleven is. Ik bewaar de eenzame sokken meestal nog even, just in case..., maar de ander, komt nooit meer terug.

En dan nog zo iets. Ik ken maar twee soorten was; een licht en een donkere was. Nu weet ik dat er mensen zijn die 100 verschillende soorten hebben, witte was, bonte was, kookwas, rode was, zwarte was, etc. Bij mij zijn er twee soorten. En dat gaat over het algemeen helemaal goed. Bart loopt niet met zachtroze onderbroeken omdat het rood door het wit is gegaan. Op één na dan, maar dat ding is van zichzelf nou eenmaal fluoriserend roze en bovendien zijn witte onderbroeken akelig in de minderheid in onze ondergoed la. Maar goed, geen wasfoutje dus.

Gisteren heb ik echter een lichte was gedaan. Geen nieuwe kleding er in (behalve twee spiksplinter nieuwe witte bh's), alles al 100x gewassen en wat denk je. Alles licht blauw! (en dus ook mijn nieuwe witte aanwinsten zijn nu lichtelijk gekleurd :(. )

Maar hoe kan dat??? Kan iemand mij misschien uitleggen waar het door komt dat iets ineens, na 100 wasbeurten, besluit om te gaan afgeven???? De wegen van mijn wasmachine zijn ondoorgrondelijk. Normaal gaat alles altijd goed. Een keer per half jaar eet hij iets van mij op (nooit van Bart) en tref ik een shirt of broek aan waar ineens enorme gaten in zitten, maar verder gaat alles prima. Dacht ik......

De was. een moeilijk geval :)

1 opmerking:

Smitsky zei

Mooi lichtblauw is niet lelijk, hihi..