donderdag 30 oktober 2008

De consumentenbond


De Consumentenbond is een vereniging in Nederland die opkomt voor de belangen van consumenten. Dit aldus Wikipedia. Nu heb ik laatst al een keer de consumentengids van ze ontvangen, maar daar verder niet naar gekeken. Programma's als opgelicht en kassa zijn niet echt aan mij besteed en de consumentenbond dus ook niet. Iedereen heeft toch zijn eigen ervaring met producten en bedrijven en vaak word je er ook niet vrolijker van.

Wat schertst mijn verbazing; ik ontvang per post een nota van €55,- en of ik die maar even wil betalen. (@!#$%^) WAT?? Waarom? Dus ik heb de telefoon gepakt en ze gebeld. "Een ogenblik geduld u wordt zo spoedig mogelijk geholpen...". "De consumentenbond doet haar uiterste best haar service te verlenen en wil u vragen mee te doen aan een onderzoek over de klanttevredenheid." Waar ken ik dat toch van? Volgens mij is dit bandje ingesproken door dezelfde persoon als bij UPC.

Gelukkig duurt het niet al te lang voor ik daadwerkelijk een in eerste instantie vriendelijke dame aan de telefoon krijg. Netjes uitgelegd dat ik een acceptgiro heb ontvangen, maar dat ik nergens wat van af weet. "U heeft het lidmaatschap zelf aangevraagd mevrouw." Oh ja? Is dat zo? Ik weet nog steeds nergens van. "Wij hebben u de gids ook al toegestuurd en als u die niet wenst te ontvangen, had u dit binnen 7 dagen moeten laten weten. Nu zit u er aan vast. Dan had u geen lid moeten worden." SORRY??? Ik weet nog steeds nergens van, maar moet wel €55,- betalen voor iets waar ik helemaal geen belang bij heb. Lekker is dat. Dat ben ik dus absoluut niet van plan.


Er wordt mij meegedeeld dat ik het abbonnement schriftelijk op kan zeggen, mits ik die 1 week voor afloop doe, anders wordt het automatisch verlengd. Ik kan het ook op de site aangeven. Dat is misschien net zo makkelijk zegt ze nog. Na uiteindelijk opgehangen te hebben (niets wijzer geworden overigens), toch maar eens naar de site http://www.consumentenbond.nl/. Ook hier word je echter niets wijzer. De eerste melding die ik krijg is: Deze site is momenteel niet beschikbaar wegens onderhoudt. Probeert u het op een later tijdstip nog eens.

Ik word gek geloof ik. Kan ik als benadeeld consument ook een klacht indienen tegen de consumentenbond??? En zo ja, waar dan???

Ze krijgen van mij een koude douche.

5 opmerkingen:

Simone zei

Bij Kassa :P

The world according to El zei

Jaren lid geweest en vond het hartstikke nuttig maar ik ben natuurlijk zelf lid geworden, ben ook dol op Kassa en op Radar maar alleen om de niet al te serieuse onderwerpen als, welke pindakaas plakt het best en zo. Succes!!!

Blondie Power zei

en nu??

Anoniem zei

€55,- per jaar
Consumentengids plus Online
Kiest u voor een lidmaatschap met online toegang én de Consumentengids? Dan profiteert u van alle online voordelen en ontvangt u de gids 11x per jaar. In de Consumentengids vindt u naast actuele testinformatie ook uitgebreide achtergrondartikelen én handige (aankoop)tips.



Word nu lid voor €55 per jaar.



€41,- per jaar
Consumentengids Online
Met Consumentengids Online vindt u 24 uur per dag eenvoudig alle online testinformatie op het gebied van ICT, geld, gezond leven en huishoudelijke producten. Met de handige productvergelijker krijgt u, op basis van uw persoonlijke voorkeuren, zelfs advies op maat!

Word nu lid voor €41 per jaar.


maar je hebt ook wel meteen voor de Consumentengids plus Online gekozen ;)

Manni

On the Run zei

@ blondie power
Helaas, ik kom er met geen mogelijkheid onderuit. Dus dat wordt dokken.

@manfred
are you who I think you are?