vrijdag 5 december 2008

5 december net even anders


5 december, pakjesavond. De meeste mensen zoeken elkaar gezellig op en vieren de verjaardag van Sinterklaas. Normaal ben ik één van die mensen. Alleen dit jaar even niet.

Schonezus vroeg al of ik diet jaar weer mee deed met Sinterklaas bij hun. Ik heb afgezegd. Allereerst vind ik het zonde voor de kids om het met een hele grote groep te vieren, want halverwege de avond kan het zo maar zijn dat het genoeg is geweest voor ze. Maar de voornaamste reden is, dat ik al de hele tijd geen zin heb om het te vieren.

Moeders had ook mensen uitgenodigd en ook ik was welkom. Bedankt, maar toch maar nee bedankt. Ik heb vandaag pyjamadag gehouden. Heb heerlijk uitgeslapen tot 12.30, heb geprobeert in contact te komen met mijn lieve vriendinnetje in Frankrijk (helaas is dat mislukt), en toen het buiten donker begon te worden, heb ik mijn nieuwe haard aangezet, de kaarsen aangedaan en ben ik in mijn pyjama op de bank gekropen met een fleece dekentje erbij, wat te drinken en de films "Raise your voice"en "Yours, Mine, Ours". Hauke heeft afwisselend op de bank, het kleed en onder de tafel gelegen en ik heb me prima vermaakt. Geen pakjes, geen Sint, geen Piet, WEL pepernoten, niet in de zak naar Spanje en ook geen roe. Gewoon lekker thuis, op de bank.

Gewoon een hele dag voor mezelf. En gezien al het gedoe deze week met het overlijden van Nelly en van Opa, was het prima zo. Volgend jaar is het weer Sinterklaas. Dus ik zeg nu alvast: Dag Sinterklaasje, dag, dag, dag Zwarte Piet!

1 opmerking:

Simone zei

Lekker hoor. ik ga wel met je mee willen doen ;).