dinsdag 2 december 2008

Opa


Al jaren heb ik geen eigen opa's en oma's meer. Mijn opa van moeders zijde heb ik nooit gekend en mijn andere grootouders zijn inmiddels ook al weer ruim 10 jaar geleden overleden. Gelukkig heb ik twee opa's en een oma van Bart te leen. Dat wil zeggen, tot nu. Nu slechts nog één opa en één oma. Opa Scholtens is overleden. Hij is 94 jaar oud geworden en dat is toch een zeer respectabele leeftijd.

De eerste keer dat ik bij Opa en Oma Scholtens kwam, werd er voor mij gelijk een kopje koffie ingeschonken. Nu drink ik, zoals de meeste waarschijnlijk wel weten, geen koffie. Ik hou er niet van, nooit gedaan en ik denk ook niet dat het ooit nog zal komen. Maar als je voor het eerst bij de opa en oma van je vriendje binnenkomt, durf je natuurlijk geen nee te zeggen. Dus ik heb keurig mijn kopje leeggedronken. Bart heeft met met een veelbetekenende blik aan zitten kijken en daarna aan opa verteld dat ik niet van koffie hou. En dat heeft opa onthouden!!

Opa Scholtens woonde in Dronten. Niet zo heel ver weg, dus als we in de buurt waren, kon het maar zo zijn dat we even langs gingen in de Regenboog. Eenmaal binnen, kreeg Bart de opdracht om even een kopje thee voor mij te zetten en ik kreeg een knipoog. Want Opa wist nog dat ik geen koffie dronk.

Gelukkig kon Opa afgelopen juni nog even langs komen op onze bruiloft. Dat feestje heeft hij nog mooi mee kunnen maken. Dat zijn verjaardag dit jaar in oktober niet met de hele familie werd gevierd, was al een teken aan de wand. En nu is de dag dan gekomen dat Opa Scholtens er niet meer is. Eindelijk heeft hij rust en eindelijk is hij terug bij Oma. En dat wou hij toch wel erg graag.

Bedankt Opa, voor het lenen. En kalm aan daarboven!
"'t Het nog nooit, nog nooit zo donker west,
Of 't wer altied wel weer licht"

5 opmerkingen:

Simone zei

klinkt als een hele fijne opa!

Wat zullen jullie opa gaan missen, veel sterkte!

Smitsky zei

Heel veel sterkte!!!

daydreamer zei

Wat fijn, die goede herinneringen!
Maar wel gecondoleerd.

The world according to El zei

Veel sterkte voor jullie beiden.

MissNonsens zei

Heel veel sterkte gewenst!