zondag 7 december 2008

Confetti

Precies een half jaar geleden zijn Bart en ik getrouwd. Een heerlijke dag gehad, vol familie, vrienden en andere lieve bekenden. Precies een half jaar geleden lag ik prins heerlijk in het hotel in Emmeloord in een mooie suite, in een heerlijk schoon bed te slapen na een lange, mooie dag.

Hoe heerlijk schoon dat bed was, bedacht ik me vannacht opnieuw.

Precies een half jaar later, sta ik om 03.45 mijn bed op te maken. Waarom in vredesnaam om 03.45? hoor ik je denken. Heel eenvoudig. Ik begon om 23.00 aan een spelletje dat "Mortimer Becker and the Time Paradox" heet en dat was nogal verslavend. Nu om 03.45 was het spel uitgespeeld en kwam ik tot de ontdekking dat ik mijn bed vanochtend had afgehaald. Een naar gevolg daarvan is, dat je het bed dan 's avonds ook weer op moet maken.

Maargoed, ik sta dus mijn bed op te maken. Het eerste hoeslaken past met geen mogelijkheid meer om de matras en is door mij vakkundig de gang ingesmeten om voortaan als poetslap door te gaan. Oftewel verbannen naar de schuur. Wat Bart er mee doet, zoekt hij zelf maar uit, maar dat ding komt niet meer op mijn bed. Het tweede hoeslaken ging zonder problemen om de matras (HOERA! Lang leve de hoeslakens van de Leenbakker, net een maat te groot en past dus altijd). Tijdens het hoeslaken-om-het-matras-doen, viel mijn oog op kleurtjes onder het bed. En tot mijn grote ontsteltenis, zie ik ineens allemaal confetti en stukjes ballon onder het bed liggen. Nu ben ik geen model huisvrouw, maar ik ben sinds 06-06-2008 toch echt al een paar keer ook onder het bed geweest met de stofzuiger. En toch speelt er zich onder mijn bed een heus feest af van confetti en ballonstukjes. Waar die nou na een half jaar ineens vandaan komen is me een raadsel. (Nee, niet uit het hoeslaken, want ook die heb ik tussentijds al vaker gebruikt).

Maargoed, ze feesten maar een eind weg daar onder mijn bed, van de week nog maar eens flink stofzuigen daar in het land der eeuwige feesten.

Mijn bed is een rommeltje. Er ligt confetti onder het bed, een heel verkeerd hoeslaken op het bed (zwart bij een mint groen dekbedovertrek) en tot overmaat van ramp, kan ik ook nog eens niet de kussenslopen vinden die bij het dekbedovertrek horen. Maar omdat ik geen zin heb om om 03.45 ook die nog eens op te gaan zoeken, zijn het maar andere geworden. Ik heb mijn lesje geleerd. Maak nooit om 03.45 je bed op, dat komt niet goed. Er gebeuren de raarste dingen zo midden in de nacht.

3 opmerkingen:

Smitsky zei

En hoe laat (vroeg) lag je nu?

Simone zei

haha, wat spook jij allemaal uit in je slaap dat er ballonstukjes onder je bed liggen :)

Blondie Power zei

zo.. Simone.. gelikte opmerking.. hahahaha..

Maar ehh.. ik heb een pleuris hekel aan bed opmaken.. ik ben veelste klein om een lits-jumeaux vast te houden..

dus ik slaap altijd in hetzelfde meurende nestje.. nee grapje.. maar no way dat ik zo extreem vroeg in de morgen mijn nest op ga maken..