dinsdag 10 november 2009

Oud

Vanmiddag zat ik in de auto en ineens drong het tot me door; ik wordt oud.
Nu is dat helemaal niet zo dramatisch als het klinkt, maar het was wel grappig.
Het kwam ook niet doordat ik iets niet zag, niet hoorde, of wat dan ook, het kwam eigenlijk door iets wat ik nou juist wel hoorde. Muziek. Specifieker nog, muziek van Michael Jackson.

Van de week liep ik met de dochter van vrienden van ons door de stad in Lelystad. Ze is 11 en fan van Michael Jackson. Hoogstwaarschijnlijk is dit ontstaan door de hype die er was na zijn overlijden, maar toch, ze is fan.

Toen in op de basisschool zat, waren de meiden fan van Madonna en de jongens van Michael. Er waren zelfs een aantal jongens die hem geregeld in de weeksluiting nadeden en daar nog best goed in waren ook. Maar nu, zoveel jaar later, is de jeugd opnieuw fan van Michael. (Waar is Madonna??? Who's that girl?).

Vandaag in de stad, kwam ik ook de beenwarmers en leggings tegen voor de winter. Ik vraag me alleen af, of straks iedereen ook weer loopt in colbertjes met schoudervulling, getourpeerde kuifjes en neonkleuren. Wat tijdens mijn basisschool periode "hot: was, is nu vintage en dus weer "hot".

Ik word oud!

4 opmerkingen:

The world according to El zei

ik hoop het voor je

Smitsky zei

Ja, ik hoop het ook voor je ;)

BadBunny zei

Ja, die getoupeerde kuifjes weet ik ook nog! En dan leggings met een big shirt erop!

BadBunny zei

Hm.. zit me te bedenken, dat is al een beetje zo, alleen dan nu met een tuniek in plaats van zo'n geheel wijd geval. De beenwarmers zijn ook een comeback aan het maken. Weer gespot in de winkels!