zondag 24 september 2023

Peper & Zout

Toen Bart en ik 15 jaar geleden trouwden kregen we, op verzoek van de ceremoniemeester, een heleboel peper&zout-stellen. Van klassiek tot grappig, plastic, porselein, rvs, glas, noem maar op.

Er zijn veel manieren om het peper en zout stel te vergelijken met het huwelijk. Twee opzich staande ingrediënten en je ziet ze altijd samen. Verschillend van smaak en van structuur en toch gaan ze altijd samen. 

Vandaag keek ik op Netflix de film 'Fireproof'. Een Peperbus en zoutvat werden aan elkaar gelijmd. Ze horen bij elkaar. Maar als je ze los probeert te breken, gaat één, of beide, stuk.

Ik vond de vergelijking wel mooi. 
Vaak hoor je ook dat een huwelijk hard werken is. Ik vind dat dat wel meevalt (en Bart gelukkig ook). We nemen elkaar niet voor lief, maar weten wel dat de ander er altijd voor ons is. Onze relatie is net als peper en zout. We zijn beide heel verschillend, maar we vullen elkaar goed aan. We denken over een hoop dingen hetzelfde dat scheelt, maar echt niet over alles. Soms heb je alleen peper nodig, soms alleen een beetje zout. 

Ik denk dat dit peper&zout stelletje prima bij elkaar past. En hopelijk mag dat nog heel lang duren. 


Geen opmerkingen: