woensdag 6 september 2023

Take the long way (home)

Vandaag was een lange, verwarrende maar mooie dag. 

Vanochtend voor het eerst gebruik gemaakt van het ontbijt bij Magipavi. De andere ochtenden was ik of te laat (ontbijt is van 7.30-8.30) of al voor die tijd weg, dus nu toch maar uitproberen. Beschuit achtig brood met jam, een yoghutje en een banaan. Flesje water gaat mee voor onderweg. Net als de banaan trouwens. Met de trein naar Brescia en daarvandaan door naar Parma. Dan zou ik rond een uurtje of 11 in Parma zijn en vast een beetje kunnen rondkijken.

Trenitalia denk er anders over. Ze staken tussen 2.00 vanochtend tot morgen 7.00. Alleen tussen 6.00-9.00 en 18.00-20.00 rijden ze om de mensen die forenzen tegemoet te komen. Nu forens ik niet, maar ik wil toch wel graag naar Parma. Ik kom tot Brescia. Daar kom ik om 8.56 aan en dus kan ik niet meer verder. Tenzij ik de dure Express trein neem, maar daar heb ik eigenlijk geen zin in. 

Ik besluit mijn koffer in de kluis te doen en ga de stad in. Brescia is een mooie, oude stad met bouwstijlen uit alle tijden.
Maar het is ook een echte mediterrane stad, wijds, relaxte en vol pleinen. 

Ik laat mijn nagels doen, geniet van een heerlijke lunch en zeer nog wat door de stad. Rond 15.00 ben ik weer bij het station. Mijn trein van 17.49 rijdt niet (nog geen 18.00) dus ik kan om 18.48 weg. Ik gebruik de tijd om mijn boek uit te lezen, wat kleur op te doen en mijn reisdagboek bij te werken. En terwijl ik dit typ bedenk ik me dat ik geen kaart heb gekocht in Brescia. Bummer.

Om 18.49 gaat daadwerkelijk de trein, en ik zit er in. Hoera! Over twee uur ben ik in Parma. Ik heb de stoptrein en er zijn 15 stops tussen Brescia en Parma. Tegen de tijd dat ik aan kom is het donker. Niet ideaal omdat ik de weg niet weet. Maar daar hebben we Google maps Voor. Het is 500 meter naar het hotel. Maar die 500 meter is gevuld met allemaal mannen tussen de 18-30 jaar die als hang jongeren bij elkaar hangen. Niet echt mijn ding. Dus blij dat ik bij het hotel ben.

Mijn 1e nacht in Lugano was een luxe kamer, zonder koelkast en met airco. Met dekbed . De b&b in Verona was zoals je in iedere Italiaanse romcom tegenkomt. Met een gedeelde badkamer (chloor in overvloed, een douchekop die je zelf moet vasthouden) airco, een koelkast, een laken en geen deken.
De komende nachten slaap ik in dit hotel. Een standaard ingerichte studentenkamer met airco, laken en dekbed en een eigen badkamer. 

Oh en deze kamer ligt op de 3e verdieping en er is geen lift. Das op zich geen probleem voor de komende dagen, maar vandaag, na een lange dag, met al mijn baggage, is het zo niet fijn! Maar ik ben er.

Morgen op onderzoek uit. Oh en niet vergeten om 8.00 uur ontbijten. 

Geen opmerkingen: