dinsdag 6 januari 2009

Out of control


Eén van de doelen van een tijdje niet aan het werk zijn, was om nu eindelijk eens de stapel nog-te-doen-dingen in te korten. En langzaamaan wordt die stapel ook steeds kleiner en ook mijn to-do-lijstje wordt beetje bij beetje korter. Het is alleen zo jammer dat het voornamelijk de opruim klussen zijn. Ik heb de beneden verdieping aardig onder controle (al is het nog niet helemaal klaar. Het zou te makkelijk zijn om het in 1x goed te doen en het gelijk af te maken....).

De bovenverdieping is echter een heel ander verhaal. Die heb ik absoluut niet onder controle.
Eén van de mogelijke oorzaken hiervan is wellicht dat alles wat niet op de benedenverdieping thuishoort, door mij systematisch naar boven verbannen wordt. Het liefst naar de overloop. Daar heb ik toch ruimte zat (toch?!). Alleen nu wil het geval dat de overloop inmiddels tsjok en tsjok vol staat. En dus tijd om op te ruimen. Tassen leeghalen (wat is er makkelijk dan alle zooi in een bigshopper gooien en deze boven neer te zetten....), kratten leeghalen (zijn gewoon verstevigde bigshoppers in mijn optiek) en stapels en stapels tijdschriften, boeken en papieren uitzoeken. (gelukkig komen ze in maart weer oud-papier ophalen. Ik ben bang dat het toch een tussentijds ritje Randweg behoeft..).

Ik ben dan ook vanalles tegengekomen. In mijn chaos bleken toch ook de ontbrekende loonstrookjes nog aanwezig te zijn, vele foto's en honderden losse papiertjes. Zelfs de historische kalender van 30-08-1979 ben ik weer tegengekomen. (En ik was toch echt al jaren vergeten dat ik in het bezit was van dat ding. Volgens mij stampt hij nog uit de Bastion tijd..)

Hoe meer ruimte ik krijg boven, hoe minder zin ik heb om het af te maken (vandaar dat ik nu ook achter de pc zit in plaats van op de overloop). Er komen echter al wel weer ideeën binnensurfen wat ik met al die ruimte kan gaan doen. Leuke dingen, waar ik ook echt al wel naar uit kijk, maar op deze wijze kom ik natuurlijk nooit door mijn lijstje heen. 1 ding er af, 2 erbij. It's the story of my life.

Nog even volhouden dus. Aan het eind van de week zit de kliko vol, staat en genoeg oud papier om langs de Randweg te rijden, zijn er hopelijk een aantal dingen op MP verkocht, staat er een doos vol spullen voor de uitverkoop en is mijn overloop weer onder controle.

Geen opmerkingen: