dinsdag 13 januari 2009

Tijd voor Tijd(schriften)


Vaak loop ik door de supermarkt en neem dan een tijdschrift mee. Gewoon om even lekker door te bladeren. Helaas kom ik vaak niet ver en beland het tijdschrift in de lectuurbak. Die stapel groeit en groeit maar door. Het gevolg? Meerdere hoge stapels half uitgelezen of zelfs nooit ingekeken tijdschriften. Ik ben er maar eens voor gaan zitten. Eén voor één blader ik ze door, lees de interessante stukjes en leg ze op een nieuwe stapel; de oud papier stapel.

Lekker met een kop thee op de bank en een enorme berg papier. Gewoon even neuzen. Heerlijk.

Vanavond mams aan de telefoon en even besproken wat er van de week nog allemaal op de agenda staat. Bakkie doen bij mams, cursus van mijn fototoestel, bakkie doen bij schoonmama, op visite bij opa en oma, naar Char in Amsterdam, uit eten met vriendin M.

Mams blijft stil en vraagt ten slotte; Waarom doe je alles zo kort op elkaar? Waarom verspreid je het niet wat mee? Goeie vraag moeders, die houden we er in. Een paar avonden op de bank om de rest van de tijdschriften door te lezen is nooit weg. Het frappante is dan wel weer, dat deze vraag gesteld wordt door mijn moeder. Je weet wel, die vrouw die nooit thuis is, altijd druk is en overal heen vliegt. Ergens in mijn achterhoofd fladdert iets op over appels en bomen.......

1 opmerking:

Smitsky zei

Je bedoelt denk ik die appel die niet zo ver valt he? Tja...

En dan komt er ook nog eens 1 een paar dvd'tjes brengen..moet je ook alweer tijd voor vrij maken...