vrijdag 14 december 2007

Citroën ZX + vorst = PROBLEEM!

Dat heb ik weer! Ik heb een helefijne, donker blauwe Citroën ZX. Hij is nog niet zo heel lang in mijn bezit, maar ik hoop dat ik er nog vele kilometers in mag maken.
Dat wil zeggen; zolang het niet vriest.

Gisterochtend moest ik naar de fysio. Pas de probleme! Ik open mijn deur, loop naar de andere kant van de auto, open de deur aan de bijrijderskant om mijn krabber te pakken en was van plan mijn auto even goed schoon te maken voor ik op pad zou gaan. De deur wou niet gelijk dicht, maar daar heb ik me even niets van aangetrokken.

Ik heb de auto keurig schoongekrabt. Vriendje lief moest even later ook weg, dus zijn auto ook gelijk maar even gedaan en daarna gauw terug naar mijn blauw bolide om op pad te gaan. Dacht ik.

Niet dus. De deur van de bijrijderskant wou niet dicht. En hij was ook met geen mogelijkheid op slot te krijgen. De deur aan de bestuurderskant had dezelfde klachten. Centrale vergrendeling hielp ook niet, die ging gewoon net zo snel weer open. Dan maar met open deuren.....

Tot de eerste bocht. Daar ging de deur van de bijrijderskant. Nu is Marknesse niet zo heel ver weg, maar om bij iedere bocht je deuren opnieuw dicht te doen leek me ook niet wat.

Na 4 auto's en 100-den problemen, ben ik gelukkig een beetje voorbereid als ik de weg op ga. (Behalve dan die ene keer dat ik geen mobiel bij me had). Ik ben gestopt en heb uit mijn wonderkrat een touw gevist. In de auto gaan zitten, deuren via de deurgrepen aan elkaar vast gebonden en rijden maar. Gelukkig was de auto snel opgewarmt en kon ik bij de stoplicht de deuren gewoon dichtdoen. Dat scheelt, was niet van plan dit iedere dag te gaan doen....

2 opmerkingen:

Smitsky zei

Hahahaha, jij kunt wel je eigen ANWB kantoortje gaan beginnen met je wonderkratje...;)

Simone zei

Hey Carola, dat heb ik ook, de dealer heeft hem enorm bij gesmeerd en ik heb slotondooier gekocht wat ik er wel opgooi als het weer gebeurd.

het slot aan de binnenkant van je deur zit een haakje in die blijft haken. bij mij duurt het vaak een uur voordat die weer werkt.

maar het is een rot probleem vooral in deze tijd.