dinsdag 4 december 2007

't Heerlijk avondje is gekomen!

Eindelijk is het weer zover! Sinterklaas. Ik ben een Hollander in hart en nieren en ik ben dan ook dol op Sinterklaas. Afgelopen zondag hebben we met Bart zijn familie Sinterklaas gevierd en de Goed Heiligman was er ook daadwerkelijk met twee pieten zonder veer. Heel even was hij er, heel even bracht hij mijn neefje van vier in verlegenheid, maar stal met dezelfde snelheid het hart van mijn neefje van twee.

Natuurlijk had de Sint niet eindeloos de tijd, er wachten immers nog veel meer kindertjes. Hij liet in de gang echter wel 6(!) zakken met cadeautjes achter. Heerlijk! Allemaal leuke dingen gekregen; dove voor onder de douche, nivea voor onder de douche, een Disney puzzel, chocoladeletters en Marsepein, vogelvoer en een bedsprei. Altijd leuk die cadeautjes.


Mijn kleine neefje was ook helemaal gelukkig met al zijn cadeautjes en ik heb afgesproken gauw eens bij hem te komen spelen. Al dat speelgoed moet toch een keer uitgeprobeerd worden niet waar.
Van de week mag ik het nog twee keer vieren. Vrijdagavond gezellig samen met mijn vriendje en een hele goede vriend (vriendinnetje is helaas nog niet thuis uit het ziekenhuis, maar ook voor haar wachten de pakjes). En zaterdagavond gaan we nog naar mijn mama. En als klap op de vuurpijl vier ik het 13 december ook nog eens met mijn collegae. Met surprise en gedicht. Dat is helemaal leuk. Daar waar veel mensen een 'hekel' hebben aan het verzinnen van gedichten en het in elkaar flansen van een surprise, doe je mij er een groot plezier mee.

De cadeautjes waren al snel in huis. Vandaar ben ik begonnen met de surprise. Een hoop werk, maar daardoor zeker niet minder leuk. De eerste zinnen voor het gedicht beginnen ook al in mijn hoofd op te borrelen. Nu kan ik alleen maar hopen dat de ontvanger het ook leuk vindt. Mijn voorpret heb ik in ieder geval niet hoeven missen. Laat mij maar prutsen. Doe mij maar Sinterklaas!

Gisteren hebben we (na enige aandringen van Bart zijn zijde) dan toch een kunst kerstboom aangeschaft. Maar hij staat mij nog prima in de gang, in de doos. Hij kan nog even wachten. Als de goed Heiligman straks weer is vertrokken op zijn stoomboot naar Spanje, dan mag de kerst losbarsten. Kerstboom, lichtjes, kaarsen, bergen kaartjes, en gezelligheid. Ook daar heb ik nu al zin in.

Decembermaand, Carola maand.

1 opmerking:

Smitsky zei

Gosternokke, ik moet nog beginnen met mien surprise..Het verhaal (gedicht) is wel bijna klaar, nog niet helemaal. zucht zucht..

Uh, ja, de kerst vind ik ook wel leuk. Het boompje heeft voor het laatst drie jaar geleden gestaan.. Ben bang dat ik het dit jaar niet durf met die twee puppies..