donderdag 27 december 2007

BOEM is HO, PLONS is water!

Dat heb ik weer! Afgelopen week is voor het gemak de koppelingsheugel van de Citroën voor de tweede keer afgebroken. Ik weet nu inmiddels wat het is, en het is vooral een heel gedoe.
De ANWB weer gebeld; "het is momenteel erg druk, houdt rekening met een wachttijd". Ja, dat weet ik, dat ben ik inmiddels van ze gewend. Gelukkig sta ik inmiddels bij het restaurant op Schokland, met een kop warme thee en ik hoef dus niet in een koude auto te wachten.

Na ongeveer 10 minuten krijg ik iemand aan de lijn. "Mw. dit is de 6e keer dat u onze hulp inschakeld, en dus de laatste keer dat wij u dit jaar kunnen helpen". Dat mag ik toch zeker hopen. Het is immers 23 december en over een week is het jaar voorbij. "Wat is er precies aan de hand?" Nou, de koppelingsheugel is wederom afgebroken en nu wil hij dus niet rijden. Hij moet naar huis gesleept worden. Hij staat bij Marktplaats op de parkeerplaats en ik moet vanavond werken, dus het zou fijn zijn als ze hem dan op komen halen. "Geen probleem, we maken een afspraak en om 18.00 is er iemand bij u." Dat zullen we nog wel eens zien....

18.00 geen ANWB, 18.15 geen ANWB, 18.30 geen ANWB, 18.48 telefoon; Mevrouw ik sta bij uw auto. Daar waar het jonge jongetje van de vorige keer gelijk zag dat het niet ter plaatse gemaakt kon worden, had deze beste man iets langer nodig. Het is buiten donker, het is koud, maar toch proberen om met 2 handen een lamp vast te houden, de heugel op zijn plek te houden en de heugel te lassen. Altijd handig die multifunctionele mannen. Maar helaas, het ging niet lukken.
Vervangend vervoer was niet nodig, hij zou de auto naar huis rijden en ik kon er in de ANWB auto achteraan rijden. Eerst even overlegd met mijn Supervisor en hup naar huis. Daar nogmaals gevraagd naar vervangend vervoer, maar dat was niet nodig. Op Bart gewacht en met de nissan gauw weer terug naar Marktplaats.

Geen vervangend vervoer, is geen auto en in ons geval een groot probleem. Met kerst is alles dicht en Bart moet donderdag naar Rotterdam, terwijl ik gewoon moet werken. De volgende ochtend nog maar weer eens gebeld met de ANWB. "Als de monteur het niet nodig vindt dat u vervangend vervoer krijgt, dan kunnen wij daar niets aan veranderen". Oh nee??? Staat er niet in de voorwaarden, dat als het niet ter plaatse gerepareerd kan worden, ik recht heb op vervangend vervoer?? Ik betaal toch niet voor niet voor deze service. Ik word later terug gebeld, ze gaat nog even wat navragen. En inderdaad 's middags word ik gebeld en ik kan in Lelystad een vervangende auto ophalen. Dat scheelt, daar moesten we toch naar toe voor ons kerst diner.

Tweede kerstdag naar Hardenberg voor een Rock concert (Epica en After Forever). De mooie, zwarte Renault Scenic mee en op pad. Bij Hoogeveen de snelweg af en natuurlijk de verkeerde afslag genomen en dus via Alteveer naar Hardenberg. Flits, BOEM, een hert voor de auto. Mijn geluk kan niet op. Ik achter het stuur zal wel nooit een succes worden. Wat een toestand zeg. Koplamp stuk en de bumper verbogen, maar al met al veel mazzel gehad. Het hert echter iets minder. Boem was inderdaad HO, Plons was zijn smak in de sloot. Hij/zij heeft het niet overleefd. Mijn zenuwen bijna ook niet. twee auto's in 1 week. Van Bart mocht ik niet meer in de Mustang rijden. Die houdt hij liever heel.

Epica heeft een hoop goed gemaakt, zelf netjes terug gereden en thuis lekker gegourmet. 's avonds Bart toch nog maar even gevraagd en 1 ding scheelt; Na de bruiloft mag ik ook een keer in de Mustang rijden. Keep your fingers crossed.

Geen opmerkingen: